شکسته شدن پیچ و پلاک ها

• علت شکسته شدن پیچ و پلاک ها بعد از جراحی :

علت شکسته شدن پیچ و پلاک ها در ارتوپدی عمدتا ناشی از عدم جوش خوردن هست به یاد داشته باشید. که پیچ و پلاک علی‌رغم اینکه از فلزهای استیل فولاد و یا تیتانیوم تهیه می شوند و مقاومت‌های خیلی بالایی دارند. اما هیچ‌کدام در مقابل حرکات و ضربات مکرر که به دنبال تحرک روزانه فرد انجام می شود مقاومت یک استخوان سالم و توانایی بازسازی یک استخوان طبیعی را ندارند. بنابراین فعالیت‌هایی به صورت روزمره و فشارهایی که به این وسایل میاد در فقدان جوش خوردن استخوان باعث آسیب تدریجی و شکسته شدن آنها خواهد شد.

علل دیر جوش خوردن پیج و پلاک ها :

نکته‌ی خیلی مهمی که باید به یاد داشته باشید اعمال جراحی ارتوپدی هرچند بسیار با دقت و با کیفیت و با روش درست انجام شده باشد. اگر استخوان دلایل متعدد دیگری چون ضعف تغذیه‌ای کمبود مواد حیاتی رشد استخوان چون کلسیم ویتامین. و مواردی در بیماری‌های همراهی چون انواع بدخیمی‌ها کم‌خونی بیماری‌های التهابی و روماتیسمی و بیماری‌های عفونی مانع از جوش خوردن طبیعی نشود.

در اینگونه موارد که فعالیت و روند طبیعی بهبودی شکستگی استخوان صورت نمی‌گیرد. پیچ و پلاک و وسایل ارتوپدی که به عنوان نقش حمایتی شکستگی به کار می‌روند به تدریج مقاومت خودشون را از دست داده و دچار شکستگی می‌گردند. که در اینگونه موارد نیاز به اعمالر جهت یک اصلاح وسیله‌ی مربوطه و کمک محل شکستگی جهت شروع فرایند جوش خوردن و بهبود استخوان‌هاست.

چگونه از شکسته شدن پیچ و پلاک ها پیشگیری کنیم :

نکته‌ی مهمی که به همگان توصیه میشه پایان عمل جراحی‌های شکستگی ارتوپدی را به معنای پایان درمان نگیرند. و علاوه بر انجام دوره‌ی مکرر فیزیوتراپی و اقدامات درمانی که توسط پزشکشون بهشون توصیه میشه. به صورت همزمان موارد زیر مدنظر قرار دادن از هر گونه دخانیات به صورت کشیدنی چون سیگار و قلیان پرهیز کنند. دو جا و وسایلی که برای ترک سیگار به کار میبرن چون آدامس‌های جویدنی‌های نیکوتین این گونه موارد نیز بر روی جوش خوردن تاثیر سو دارد

و اگر فرد مبتلا به بیماری‌هایی چون دیابت اختلالات قلبی مشکلات کلیه‌ی همزمان و بیماری‌های التهابی چون رماتیسم لوپوس و سایر بیماری‌های التهابی هست هر چه سریعتر این بیماری‌ها کنترل بشه. اگر بیمار مبتلا به قند هست هموگلوبین ایوانسی در محدوده‌ی طبیعی بر داده بشه. و دچار بیماری‌های التهابی است با مصرف داروهای های بیماری روماتیسم خاموش بشه تا فرایند بهبودی عملکرد استخوان صورت بگیره

اگر فرد دچار بیماری‌های زمینه‌ای چون کم‌خونی کمبود ویتامین کلسیم ادیسه ضعف ویتامین‌هایی. چون ویتامین سه هستیا کمبود منیزیم داره با استفاده از مصرف داروهای مکمل این ضعف را پوشش بده تا فرایند بهبود طبیعی استخوان صورت بگیره

اگر شکستگی فرد همراه با عفونت یا عفونت سیستمی چون عفونت‌های کلیه عفونت‌های سیستم تنفسی هست. حتما اون مشکلات چه عفونت‌های محل عمل چه عفونت‌های سیستمیک هست هرچه سریعتر درمان شه چون موارد فوق بر روی رشد طبیعی اثر منفی دارد.